Ryan Gosling. Cursă de maşini. Trailer spectaculos. Cu aceste trei lucruri în minte, am aşteptat să văd Drive. Cu speranţa că şi pulsul meu va atinge la un moment dat suta de kilometri. Dintr-o idee ce poate părea superficială, regizorul (care nici nu e pasionat de maşini) a reuşit să construiască o acţiune captivantă, fără să fie nevoie să-mi pierd auzul la jumătatea filmului. Drive a avut premiera în mai, la Cannes. A primit foarte foarte multe critici pozitive şi a fost ovaţionat la scenă deschisă timp de cincisprezece minute. Aşa că, nu mă mai surprinde să ştiu că lui Nicolas Winding Refn i s-a oferit premiul pentru “Best Director”.
Ryan Gosling este Driver. Nu, personajul său nu are un nume. Probabil, pentru a creşte suspansul. Ziua este cascador pentru producţiile hollywoodiene, iar noaptea este şoferul cel misterios, care îi ajută pe infractori să scape basma curată, însă cu un minimum de implicare. Deşi preferă să trăiască mai retras, acesta se îndrăgosteşte de vecina sa, Irene (Carey Mulligan), o femeie care-şi îngrijeşte singură copilul. Vieţile lor devin accelerate după ce soţul lui Irene iese din închisoare. Pentru ca acesta să-şi poată plăti datoriile, Driver îl ajută să comită un jaf, însă lucrurile iau o turnură greşită, iar gangsterii îl iau în vizor atât pe el, cât şi pe Irene.
Pot spune (fără să exagerez) că e cel mai bun film pe care l-am văzut anul acesta. Poate datorită faptului că regizorul nu este american, Drive nu seamănă cu alte zeci de producţii banale din ultima decadă. Este inspirat din filmele de acţiune al anilor optzeci şi a fost o surpriză mai mult decât plăcută pentru mine să observ că nimic nu merge conform tiparului obişnuit. În dăţile în care am încercat să ghicesc ce va urma, totul se întâmpla exact aşa cum nu mă aşteptam. Nu are împuşcături pe bandă rulantă şi nici prea multe curse de maşini, dar asta nu reprezintă un minus. Doar sunt evidenţiate mai mult personajele şi conflictul dintre acestea. Desigur, acţiunea nu rămâne neglijată, detaliile sunt atent subliniate. Liniştea apăsătoare este alternată cu momentele tensionate, fapt ce amplifică mai bine atmosfera încordată. Te face să rămâi hipnotizat de la început până la sfârşit şi să tresari atunci când te aştepţi mai puţin. Are o doză echilibrată de mister şi dramă, o poveste de dragoste (nu una siropoasă) şi chiar puţin umor. Ryan Gosling îşi interpretează foarte bine rolul, iar din ipostaza în care se află, ne comunică multe prin cuvinte puţine. De asemenea, şi relaţia lui cu Irene este înfaţişată mai mult prin gesturi şi mimică, decât prin vorbe inutile. După nouăzeci şi cinci de minute fără cusur, finalul păstrează aceeaşi imprevizibilitate şi acel caracter de a induce în eroare spectatorul.
Aşadar, nu mai aşteptaţi şi daţi o fugă până la cinema. 😀
Vizionati trailer:
[…] Pilotul ajunge să fugă, însă devine responsabil pentru Irene și copilul ei. Simona – FilmeTari Are o doză echilibrată de mister şi dramă, o poveste de dragoste (nu una siropoasă) şi chiar […]
M-ai facut curios. O sa ma duc in cinema sa il vad …
Nu arata deloc rau filmul.
Bun atunci. Chiar ma ingrijorasem ca o sa semene cu “cu alte zeci de producţii banale din ultima decadă”. Tocmai de accea nu l-am vazut pana acum.
Un film unic, cu o poveste buna, care te tine cu sufletul la gura. Nu mi-a parut rau ca l-am vazut.
Ai explicat destul de bine in ce consta filmul, eu o sa-l compar. Cine a vazut London Boulevard, cu siguranta o sa-i placa si Drive. Si as mai puncta asupra lui Never let me go, Drive este “un pic” mai violent, dar ma refer la cadrele unice, pe care le-am vazut in ambele filme. Un simplu apus de soare, 30 de secunde alaturi de coloana sonora perfecta si personajele principale.
De la Academie vreau o nominalizare pentru Ryan Gosling. Este un actor tanar, are tot timpul. In rest, Drive, dupa cum ai spus si tu, iti impartasesc opinia, este cel mai bun film din 2011. Ne auzim prima data la Globurile de Aur!
Baai treziti_va ori am adormit la film si nu prea am observat detaliile de care vorbiti voi, ori se discuta aici despre alt film. Nu va pierdeti timpul si nu faceti aceeasi greseala de a-l vedea la cinema! Cel mai prost film pe care l-am vazut, si nu exagerez deloc.
are parte de o serie de critici pozitive si cred ca are toate acele calitati despre care vorbesti si sigur o sa merg la cinema,nu prea este altceva cu asemenea referinte bune 🙂
SXX poate ca ti s-a parut prost fiindca nu stii sa apreciezi genul de filme. Dar vorba aceea-fiecare cu gusturile lui. Oricum, un film de nota 10!
SIMIONA ,de ce nu poti sa admiti ca si altii au pareri. este un film foarte prost,ii lipseste cam tot.aproba si comentarile mele altfel o sa cred ca esti chiar redusa.te pup,tu.
Maria ai dreptate este vorba de gusturile fiecaruia,am inteles ca tu nu prea ai gusturi dar,pina si asta este discutabil. calitatea nu tine de gust.
The Mechanic , Unknown , London Boulevard , The Hit List , The Adjustment Bureau ,sunt doar citeva filme care sunt mai de calitate de cit cel despre care discutam.
ioan… diferenta intre acest film si cele enuntate de tine este foarte mare. doar un singur aspect tine-l in calcul: filmul a fost nominalizat in acest an la Cannes pt palm d’or. in caz ca nu stii ce inseamna festivalul de la Cannes, iti spun doar un singur aspect: da clasa cu mult Oscarurilor. Bineinteles fiecare are drept la opinie si ti-l respect, dar cred ca valoarea acestuia nu se compara cu acele 5 filme enumerate.
Nu vreau sa fiu rautacios…dar pentru mine acest film a fost dezastru, actiune de maxim 30 de minute lungita pana ii sar ochi. Sunt faze in care stau si se uita unul la altul. Si de faze cu sufletul la gura…cred ca leam ratat.
E adevărat, filmul aduce ceva nou (sau reinventează ceva vechi), dar nu poate fi considerat unul dintre cele mai bune ale acestui an. Deocamadată pentru mine Melancholia este în capul listei, dar mai sunt filme de văzut!
[…] Branagh – My Week with Marilyn Albert Brooks – Drive Jonah Hill -Moneyball Viggo Mortensen -A Dangerous Method Christopher Plummer – […]
[…] danez Nicolas Winding Refn, premiat anul trecut la Festivalul de Film de la Cannes, pentru filmul “Drive”, ar fi vrut să regizeze un episod din “Doctor Who”, însă visul i-a fost spulberat […]
Foarte tare filmul. Are “sange” in el.
[…] Drive […]
ok sal vad si pe urmaa com
[…] Descendants The Artist – castigator Take Shelter Drive […]
[…] editie a Premiilor Bloggerilor Cinefili din Romania s-a incheiat recent, iar Drive (regia: Nicolas Winding Refn) a fost declarat castigator la patru categorii (Cel mai bun film, Cel […]
[…] ce vorbeste despre muzica folk din anii ’60 si din a carui distributie fac parte Oscar Isaac (Drive), Justin Timberlake si Carey Mulligan. Ultimii doi actori vor aparea in film ca sot si […]
[…] din cauza faptului că nu a fost nominalizat la categoria Cel mai bun actor pentru rolul din filmul Drive. Bineînteles, autorii fotografiei erau fanii nemultumiți. Nu există nici un dubiu: Gosling a […]
[…] Isaac, actorul pe care l-ati vazut in Agora (2009) si in Drive (2011), unde a avut un rol secundar, va juca in filmul Therese Raquin, ecranizare a romanului cu […]
[…] vreti sa vedeti un sequel al filmului Drive, sunt sanse ca acest proiect sa se materializeze. Scriitorul american James Sallis, al carui roman […]
[…] fanii recentului film-surpriză pe nume Drive, Ryan Gosling e înlocuit de Tom Cruise într-un rol oarecum asemănător în cadrul viitorului […]
[…] Nicolas Winding Refn continuă aici colaborarea cu Ryan Gosling de la Drive și cred că din acest motiv multă lume se aștepta ca Only God Forgives să fie un al doilea […]
[…] „Drive” – Lon Bender și Victor Ray Ennis „The Girl with the Dragon Tattoo” – Ren Klyce […]
[…] Isaac, actorul pe care l-ati vazut in Agora (2009) si in Drive (2011), unde a avut un rol secundar, va juca in filmul Therese Raquin, ecranizare a romanului cu […]
[…] 12. Ryan Gosling- Drive (2011) […]
[…] „Drive” – Lon Bender și Victor Ray Ennis „The Girl with the Dragon Tattoo” – Ren Klyce „Hugo“ – Philip Stockton și Eugene Gearty „Transformers: Dark of the Moon” – Ethan Van der Ryn and Erik Aadah „War Horse” – Richard Hymns și Gary Rydstrom […]
[…] Universal Pictures va realiza un sequel al filmului Snow White and the Huntsman, care ar putea fi regizat tot de Rupert Sanders. Englezul Rupert Sanders, care a debutat ca regizor cu Snow White and the Huntsman, se afla in discutii cu reprezentantii Universal privind implicarea sa in noul film. Realizarea acestui sequel se afla in planurile Universal inainte de lansarea filmului (1 iunie 2012), dar nu se anuntase nimic oficial. Scenariul va fi scris de David Koepp (Secret Window, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Spider Man). Scenariul filmului original a fost scris de Evan Daugherty, John Lee Hancock (The Blind Side) si Hossein Amini (Drive). […]