Editarea unui film și muncă depusă în postproducție pot salva un întreg proiect de la eșec total. Din păcate, montajul nu poate ascunde toate greșelile cauzate de neatenție sau nepăsare, iar unii fani au fost mai mult decât supărăți că regizorii au încercat să-i păcălească prin trecerea rapidă de la o scenă la alta. Iată cele mai mari greșeli pe care probabil nu le-ați observat până acum, care au fost trecute cu vederea datorită editării.
5. „District 9” – personajele principale sunt căutate de un întreg oraș, mai bine spus de o întreagă țară, dar sunt totuși capabili să meargă ziua pe stradă fără nicio problemă. Dacă ambele personaje ar fi fost oameni, aș fi înțeles, o glugă pe cap poate să facă minuni. Dar unul dintre ei este un extaterestru de peste doi metri care seamănă cu un crevete uriaș și care, mai mult, nu avea voie să părăsească o anumită zonă. Desigur, cei doi nu sunt arătați mergând pe stradă, dar cum altfel au ajuns la sediul guvernamental, ținând cont de faptul că fiecare cetățean ar fi sunat poliția imediat cum i-ar fi văzut? Dubios? Cu siguranță.
4. „The Sixth Sense” – filmul care a marcat punctul culminant al carierei regizorului M. Night Shyamalan, care, desigur, ulterior a încercat să folosească aceeași formulă cu final neprevăzut și a eșuat. Dar revenind la filmul care a reprezentat un succes din toate punctele de vedere. Pentru cei care nu au văzut filmul, îmi pare rău, dar personajul lui Bruce Willis este fantomă. Aflăm acest lucru abia la sfîrșitul filmului, împreună cu el. Dar nu trebuia să realizăm acest lucru mai devreme? Sau…măcar el să realizeze? Era mort de ceva timp și nu putea comunica decât cu un copil, iar acest lucru nu i s-a părut ciudat? Da, nevasta lui putea fi supărătă pe el și a decis să-l pedepsească în acest fel, dar celelalte persoane cu care intra în contact? Și ele erau supărate pe el?
3. „Citizen Kane” – cel mai bun film al tuturor timpurilor (până acum aproximativ o lună, pentru că a fost detronat) a avut la bază un singur cuvânt – Rosebud-, care a fost rostit de către personajul principal pe patul de moarte. Dar…cine l-a auzit? Dacă ar fi urlat, ok, conacul avea pereți subțiri, banii nu puteau cumpără izolare fonică pe vremea aia. Dar cuvântul a fost șoptit, abia l-am auzit noi, iar doamna care se ocupa de el a intrat după câteva secunde, când deja fusese spart globul de sticlă. Așa că întreaga căutare a înțelesului ascuns al ultimului cuvânt rostit nu putea să pornească din acel punct. Acest lucru nu a împiedicat însă generații întregi să aprecieze arta din spatele peliculei.
2. „Superman” – primul film despre Omul de Oțel ne asigură că Superman poate să facă absolut orice. Iar prin absolut orice, mă refer la faptul că poate să zboare atât de repede în jurul planetei încât poate da timpul înapoi. Superb. Orice cetățean american se poate simți în siguranță, fiind ocrotit de acest extraterestru…cât timp nu este în pericol de moarte exact când Lois Lane este blocată într-o mașină sub mormane de pământ și nu mai poate respira. Atunci lucrurile se schimbă puțin. În urma unui cutremur cauzat de Lex Luthor, un dig aflat în apropierea unui mic oraș cedează amenințînd cu moartea sute sau chiar mii de oameni. Superman îi salvează, după zboară spre Lois, află că de fapt a ajuns prea târziu și ea a murit, și se întoarce în timp. A doua oară îl putem vedea vorbind cu Lois lângă mașină și este evident că aceasta nu va mai cunoaște un sfârșit atât de tragic. Din păcate, cei din orașul de lângă dig nu au fost atât de norocoși, Superman preferând să salveze o femeie în locul copiilor și bătrânilor.
1. „The Matrix” – am observat această greșeală abia la a 3-a vizionare și nu sunt foarte mândră că mi-a luat atât de mult. În primul film Matrix am cunoscut legile aproape absurde ale universului prezentat, dar care aveau sens în acea lume post apocaliptică. Desigur, următoarele două ecranizări ale francizei nu le-au mai băgat în seamă și apoape au distrus întreaga magie, dar se mai întamplă și dezastre cinematografice. Cert este că întregul plot al filmului se bazează pe o greșeală. Care? Vi-l mai amintiți pe Cypher? Tipul chel care i-a vândut pe rebeli mașinilor? Bun. Întrebarea mea este următoarea: cum a reușit să intre în Matrix de unul singur astfel încât să fie capabil să trateze cu agenții? Legile specifică în mod clar că nu te poți conecta fără ajutorul unui operator sau fără o persoană care să-ți bage firul acela odios în cap. Care este răspunsul? Mașinile nu-l puteau băga singure în sistem, pentru că asta ar fi însemnat să știe care este locație navetei, iar în acest caz i-ar fi omorât pe toți fără nicio problemă și ne-ar fi scutit de Matrix Reloaded și Revolutions. A avut vreun ajutor din partea unei persoane aflate în realitate? Atunci cine? Întrebări la care nu pot găsi răspunsul, dar care nu distrug experiența fantastică de a-l vedea pe Keanu încercând să joace într-un film extraordinar, care a revoluționat industria.